Znanje mora doći kroz akciju.
Potreba istraživanja pojavljuje se periodično kroz život bez obzira koliko smo stari. Svaki put kada životne potrebe od nas zahtijevaju da smo aktivni i da poduzmemo inicijativu, mi revidiramo fazu II. Ponovo se vraćamo na razvijanje moći kroz djelovanje. Način na koji se ponašamo danas pokazuje kako je faza II prošla kada smo imali 6 – 18 mjeseci. Ovo je faza razvijanja motivacije. Kao ljudska bića prirodno je da smo znatiželjni i intuitivni. Kroz to otkrivamo zadovoljstvo.
Na osnovu tadašnjih iskustava ovisit će naše kasnije ponašanje u životu. Ako su naša iskustva bile zabrane i ograničenja, u kasnijem će se životu te zabrane odraziti na našu motiviranost za rad, prirodnu znatiželju, intuiciju, te užitak u stvaranju. Općenito, na proširenje naših mogućnosti i njihovo iskazivanje kroz akciju, istraživanje.
U drugoj fazi mi rađamo naše sposobnosti kroz rad ili djelovanje, neophodno znanje za postizanje nečeg u životu. Ako smo spriječeni u našim istraživanjima u ovoj fazi, nedosljednom brigom ili prekomjernim sputavanjem, možemo postati vječni istraživači ili možemo biti neskloni ulaziti u nove situacije. Svaki put kada trebamo sami poduzeti akciju i izvesti je do kraja mi doživljavamo simptome iz ove faze, bez obzira koliko smo stari.
Ako je nešto izostalo u II fazi, ako osoba nije bila podržavana, kontrolirana, kao odrasla može imati slijedeće znakove:
- započne puno poslova ali ni jedan ne dovrši
- izabire komplicirane poslove te ih ne završava
- otpor prema planiranju i dogovaranju
- ne zna kada se pokrenuti a kada biti neaktivan, nevoljko se pokreće
- ima želju biti slobodna da radi što želi, ne podnosi osjećaj sputanosti
- odjeća mora biti komotna, mekana s potrebom za puno prostora i kretanja
- pažljivo bira ljude s kojima će provoditi vrijeme
- zbog osjećaja sigurnosti, na dogovoreno mjesto voli doći zadnja
- mogu biti fascinirani sitnicama, bojama, kao da tek istražuju, otkrivaju
- ako ih netko požuruje onda su ljuti i frustrirani
- zadržava se na formi umjesto da se uhvati posla
- sabotira rad s osjećajem ne znam što znam
- misli da je u redu da je nepodržana, nezaštićena, da nema sigurnost
Za ovu razvojnu fazu je jako bitno slijediti svoje unutarnje nagone, a ne ono što je društveno prikladno, prihvatljivo ili odgovorno.